Följ min blogg med bloglovin ohh caroline -

Kille? Tjej?

Hemma nu efter en lång skoldag! Egentligen var den inte så lång, men hade typ cirkus 3 timmars håltimme .  Jag och Vanessa hade kul iallafall. Vi.. lekte polis, normalt. men vi gick på ett ställe i skolan där man inte fick gå, så spämnnande va det!

Håller på och diskutera men en kompis lite om hur det är att vara tjej och hur det är att vara kille. Han tycker att det är bättre att vara kille,( vilket jag med tycker i vissa situationer) eftersom att det kan vara lättare för dom ibalnd. Det började iallafall med att han ville veta en bra film, och jag sa att fin kärlekts film, men den ville han inte se eftersom att han var kille och hade svårt för drama filmer.. Men varför kan inte en kille se en drama film? Och då började snacket. Han tyckte de va bra att han inte hade mens. Och det hade varit lite konstigt och roligt om en kille hade sagt, åh nej jag har fått mens!! Hahaha, vart skulle mensen kommit ifrån? Kuken? Typ ha ett kukskydd? Och barnet? haha, en kille som är gravid?! Men varför ska vi få allt det jobbiga för, både mens och barn?! Nej jag vill inte föda barn, men det är bara för att jag tror det kommer föra så himla ont!  Och sedan döms inte en kille på samma sätt och lika fort som vi tjejer gör. Bara för vi haft sex med några killar så är vi horor, vilket jag tycker är ett hemskt ord som inte borde finnas!
Men sedan har vi ju fårr våran belöning för att det är vi som har fått mensen och inte killarna. Vi blir bjuda på der mesta. Både bio och middagar. Och på krogen är det bara att flörta lite så får vi det vi vill ha.  det kanske inte är så dumt att vara tjej ändå? Nej jag levar bra med det och skulle inte ångra en sekund på att byta till kille. Då hade jag nog varit en feminin kille!


Mina läsares kommentarer

Här kan du kommentera:

Vad är ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Vad är din mail adress bby?: (publiceras ej)

Har du en egen blogg? skriv den här!:

Skriv ditt söta meddelande till mih här:

Trackback
RSS 2.0