Följ min blogg med bloglovin ohh caroline -

check-lista!

ska snart börja packa inför min lilla tripp till sommarstugan. Blir att ta bussen halv 3 från trollhättan . Vid 1 ska jag på begravning för min mammas moster . Sedan går jag hem, ingen ide att fika och stanna kvar nätr dom inte har fixat glutenfritt till mig , och känner inte för det ändå..

Packlista för mig själv och för att jag inte ska glömma saker;
  • Varma kläder, det lär va kallt de första timmarna)
  • raggsockor
  • underkläder
  • smink
  • datan +  bredbandet
  • mr touch
  • läxböcker
  • plånbok

Va nog inget mer,  blir nog att ta med min resväska ! haha.

Mina läsares kommentarer
Postat av: caroline göransson

1.

Jag känner att jag inte är med och påverkar skolan så mycket. Men skulle jag verkligen anstränga mig om en sak så tror jag att det tillslut skulle kunna genomföras. Fast är det bara jag som vill det så skulle min önskan bara läggas åt sidan. Jag tror inte skolan bryr sig direkt mycket om vad vi elever vill. Vi har klassråd, skolråd(?) , och matråd. Men det klasser tar upp blir aldrig någonting med, jag märker iallafall inte någon skillnad. Och har det gjorts en förändring så är den så pass liten så att inegn märker det. Och matråd, vi får enligt mig och säker många andra , sämre mat än hunden . Så varför har vi matråd? Är det för att vi ska testa olika ris sorter och se vilket ris vi gillar bäst ? Jag tycker de ska satsa mer på köttet och näringen i maten.

Jag tror att vi inte kan påverka skolan så mycket bara för att vi är så många elever och skolan har inte pengar så det räcker för att förbättra skolan. De många vill som går på Nisse är att renovera hela skolan och få frächa och fina lokaler, vilket hade varit mycket bättre eftersom att man arbetar bättre i frächare miljö och renare luft. Och sen att folk är utanför på skolan, det är då friendsgruppen ska visa sig, men det gör dom inte. Pratar friendsgruppen bara med varandra och fikar ? Eller gör de verkligen någon nytta för det som är utanför?

Jag tycker det är jättebra att vi har klassråd, där vi säger vad vi tycker och hoppas på förändringar.

2010-02-04 @ 21:45:31
URL: http://ohhcarolines.blogg.se/

Här kan du kommentera:

Vad är ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Vad är din mail adress bby?: (publiceras ej)

Har du en egen blogg? skriv den här!:

Skriv ditt söta meddelande till mih här:

Trackback
RSS 2.0